Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Itt találod azokat a játékokat, amiket a szerkesztők ajánlanak...

 

Velsignet ajánlásai:

The Elder Scrolls IV: Oblivion

 

Az Oblivion a Bethesda remekműve. Lényegét tekintve egy szerepjáték. A játék legelején láthatunk egy bevezető videót, majd a elkészíthetjük a karakterünket.  A Birodalmi Börtönben kezdődik a játék, de mivel nem szándékozom végigjátszást írni, ezért mélyebben nem is megyek bele a történetbe. Így néz ki

Képa játékos felszerelés-listája. Természetesen a lista tartalma bővíthető, és a karakter ruházata tetszőlegesen változtatható a már meglévő tárgyakkal. Egy dolgot a leltárban bal klikkel tehetünk rá karakterünkre, avagy vehetünk le róla. Tárgyaink listázása kategória szerint beállítható. Az alulsó fülek valók erre. A játékban helyet kapott a mágia is, különböző varázslatok formájában. Legalul válthatunk, a térkép menü (Kattintsunk az iránytűre), a mágia menü (Katt az aktuálisan használt varázslat ikonjára), a felszerelés menü (használt fegyver ikonja), és a statisztikák között (Életerő, Mágia és Erőnlét csíkok.) Miután végigjátszottuk a játék főtörténetét, nem kell csalódottan abbahagyni, ugyanis a rengeteg mellékküldetés, amelyeket esetleg nem fejezett be a játékos továbbra is megoldásra vár. A játékban szereplő négy céh pedig nyitva áll mindenki előtt. A Tolvajok Céhe, A Mágusok Céhe, A Harcosok Céhe, és az orvgyilkosok a Sötét Testvériség( Dark Brotherhood). Ezek mindeggyikében elérhet vezető szerepet a karakter, úgy hogy teljesíti a Céh küldetéseit. Az hogyha valamelyikben tag, nem zárja ki, hogy csatlakozzon a többihez. A történet során lehetőség van még csatlekozni a Bledes-ek hez (Pengék) is. Ők a királyi testőrség. A Bethesda megajándékozta az Oblivion játékosait két remek kiegészítővel is. A Shivering Isles-ben, az Őrület istene, Sheogorat birodalmába látogathatunk el, a Knights of the Nine-ban pedig magunkra ölthetjük a legendás kereszteslovag páncélzatát, és megakadályozhatjuk Umaril a bukott Ayleid uralkodó visszatérését. A két csomag közül a Knights of the Nine rövidebb küldetéssorozatot tartalmaz. Ha éppen nincs semmi dolga a játékosnak, lehetősége van kifosztani barlangokat vagy romokat. A grafika remek, egy jobb gépen nagyon látványos játékélményben lehet részünk. A bejárható terület óriási. A városokban van őrség is, tehát amikor elkövetsz valami bűnt (lopás, gyilkosság stb.) akkor vérdíjat tűznek ki rád, és letartóztatnak. Kifizetheted a bírságot, ellenszegülhetsz, vagy börtönbe mehetsz. Gyorsabb utazáshoz vásárolhatsz lovat, bár a romokhoz, városokhoz és egyéb ilyen helyekre lehet "gyors utazást" használni. Meg kell még említenem a rengeteg modot is, ami a játékhoz elérhető, tehát lehet köztük válogatni.

 

Kép Kép   Kép Kép


 

 

Mass Effect 1

 

- "Ha találkozott volna vele, biztos megismerte volna. Annyi fegyver van nála, hogy egy egész osztagot elintézhetne vele. Szerencsére, velünk van"-

 

A Mass Effect egy Sci-Fi akció-szerepjáték. Ezt előre szögezzük le. Ha valaki agyatlan lövöldözésre vágyik, aminek se története, se mélysége nincs, az szépen tegye vissza a boltban a polcra, és keressen mást. Viszont a kifejezetten statisztika-alapú RPG-k hívei is fintoroghatnak egy picit, itt ugyanis a játékos ügyességére is alapoznak. Tehát igazán azok örülhetnek ennek a játéknak, akik az "ezt is egy kicsit, azt is egy kicsit" kategóriába tartoznak. A történetre viszont nem lehet panasz. A bevezető után megkapjuk azt a feladatot, amely köré az egész történet írva van. Természetesen a küldetés mellé egy hajó is dukál:

Kép

Űrhajónk a Normandy névre hallgat. A maga nemében egyedülálló, ugyanis még prototípus. Fel van szerelve álcázóberendezéssel, aminek a működésébve sajnos nem szólhatunk bele, pedig egész érdekes mellékküldetéseket lehetne szőni köré. Kép A játék története persze nem mentes cselszövéstől és árulástól sem. Sok olyan szituációt találhatunk a sztoriban, ami arról szól, hogy az xy szereplő, akit keresünk és korábban mondjuk az ún. Shadow Brokernek (Ő egy olyan alak aki információval kereskedik, és csak az ügynökein keresztül üzletel, és még ők sem tudják, hogy pontosan ki ő, még az is lehet, hogy egy csoport egyetlen név alatt.) dolgozott, most elárulta és helyette Sarennek dolgozik, az áruló ügynöknek akit üldözünk. A játék egyik nagy előnye az, hogy óriási a szabadságunk. A Normandy fedélzetén található egy csillagtérkép, amin kiválaszthatjuk hajónk úticélját, többek közt teljesíthetünk egy feladatot a Naprendszeren belül is. A BioWare sikeresen összehozott egy teljesen kidolgozott és részletes galaxist, amelyiknek nem csak jelene, de múltja is van. Többször is  találkozhatunk utalásokkal, amelyek így vagy úgy, de a múltra utalnak. A főtörténet szála amúgy a csapatunk toborzásával kezdődik. Így vagy úgy mindenképpen összetalálkozunk mindannyiukkal, nem lehet kihagyni őket. Persze, van lehetőség rá, hogy ne fogadjuk el a segítségüket, de csak mi vesztünk vele. A játék tele van mellékküldetésekkel, amelyikeknek a teljesítése mind egy kis plussz Tapasztalati Pontot, Renegád vagy Példakép értéket jelent. A játék RPG része a Tapasztalati, és az előbb említett Renegád és Példakép pontokból tevődik össze. (Nem szívesen említem még a felszerelés-listát, mert a játék vége felé már félórás melók jönnek össze a rendezgetéséből) Ezeket a pontokat (mondanom sem kell) bizonyos akciókért kapjuk, a tapasztalatit számítógépek feltöréséért (mert erre is van lehetőség) és ellenfelek semlegesítéséért, a Renegátot gonosz, önző cselekedetekért, pl.: az olyan ellenfelek lemészárlásáért, akiket egyébként elkábítani is lehetne. A Példakép ennek pont az ellenkezője, tehát akkor kapjuk, hogy ha megvígasztalunk valakit, vagy az előbb említett ellenfeleket csak elkábítjuk. Ha a kettő közül valamelyiknek összegyűjtjük a 75%-át, akkor kapunk egy speciális küldetést. A beszélgetés is egyszerű, a kép aljára kapunk egy tárcsát, rajta a válaszlehetőségekkel a bal oldalt lévő válaszokkal általában még jobban belemerülünk a beszélgetésbe, míg a jobb oldaliakkal általában inkább véget vetünk neki. A történet nyitott végű, valamint a mentéseink átvihetők a játék későbbi részeibe, és ez visszafelé is működik.

KépKép

Messze van, mint Mékó az irányíthatótól. Jobb sorsra érdemes terepjárónknak tényleg egy kissé bugyuta - ámbár megszokható - irányítása van. Lényegében az általunk beállított előre-hátra gombokkal szabályozzuk tankunk sebességét, és a jobbra-balra funkciójú gombokkal a fordulás szögét, és az egérrel forgatjuk a kamerát és az ágyúcsövet. Ez így jól hangzik, de egy éles helyzetben elég idegesítő pillanatokkal ajándékozhatja meg a szegény játékost. (Hála a jó égnek, ezt valamivel ellensúlyozza a tény, hogy szegény hatkerekű igen erős pajzsokkal rendelkezik. )

Kép Kép

Az univerzum, amiben a játék története játszódik, igen kidolgozott, és mély háttérrel rendelkezik. A fajok történelme, a technológiák és a csapattagok tényleg REMEKÜL vannak kidolgozva.Kép

Na, egy kicsit beszéljünk a csapattagokról. Mindegyiküket a fő történetszál során kell "megszerezni" egy-egy küldetés során. Minden egyes küldetésre 2 társat vihetünk magunkkal, akiknek a képességei különbözőek, hogy azok se legyenek hátrányban, akik mondjuk nem egy élvonalbeli katonát alakítanak, hanem szívesebben "bűvészkednek" a háttérből az űr sötét energiáit manipulálva. A csapatnak bármikor kiadhatunk parancsokat, pl.: Menj oda, Vonulj fedezékbe stb. és használtathatjuk velük a képességeiket. Ez az "eligazítás" történhet valós időben, csata közben, vagy az alapbeállítás szerint a SPACE gombot lenyomva abban a momentumben kimerevíthetjük az aktuális eseményeket, és mint ha egy 3D-s maketton látnánk a harcteret, továbbra is adhatunk ki utasításokat, de minden más megáll. A rendelkezéseink a SPACE gomb elengedésével egy időben lesznek végrehajtva (elkezdve).

Lesz olyan küldetés, ami csak egy pár lövésből áll, látszólag... Pedig a beszélgetés ugyanolyan szerves része a játéknak, mint a lövöldözés. Szinte minden esemény összefügg mindennel, ezenkívül a döntéseinknek is súlya van. Nem is kicsi. Mert ugyan látszólag apró és elenyésző döntéseket kell meghoznink, de végül lehet hogy egy rossz döntés miatt fogjuk átkozódva törölni eddigi állásainkat, és kezdünk majd új játékot.

Mindezeken kívül a remek játékélményhez gyönyörű grafika, (természetesen vannak szebb játékok is, ráadásul alacsony beállításokon nem is olyan szemet gyönyörködtető a játék, tehát érdemes egy valamivel erőssebb gépet használni) érdekes történet, szép videók és egyszerű kezelés társul.

 

 

Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2

Egyenlőre írást még nem tudok felmutatni, de remélem hamarosan az is lesz!

Addig is nézzétek meg ezt a pár képet. (A felsőt magam készítettem, a többit találtam. Megpróbáltam kinagyítani, de életlen lett)

Kép

Bizony, ilyet is csinálhatunk a játékban :)gwpr6vegas13_2.jpg